برای اولین بار، 40 خبرنگار در فراه از کورس مهارت های خبرنگاری فارغ شدند
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

برای اولین بار، 40 خبرنگار در فراه از کورس مهارت های خبرنگاری فارغ شدند

گزارش: ننگیالی محمدی

فراه، 29 دلو 91

برای اولین بار، چهل تن از خبرنگاران و گزارشگران جوان در فراه بعد از فراگيرى مهارت های خبرنگارى، سند فراغت به دست آوردند.

کورس دوهفته ای مهارت های مسلکی ژورنالیزم که به ابتکار انجمن مستقل فرهنگی- اجتماعی همگان به همکاری مقام ولایت فراه، به هدف بلند بردن ظرفیت مسلکی خبرنگاران اینولایت؛ که با اشتراک 20 تن از خبرنگاران مرد و 20 تن  طبقۀ اناث راه اندازی شده بود، به اتمام رسید.  

همایون "ذهین" معاون مسوول اتحادیۀ آزاد خبرنگاران ولایت فراه، که مسوولیت آموزش شاملین این کورس را به عهده داشت، گفت: کورس 15 روزۀ مهارت های ژورنالیزم، 15 روز قبل با اشتراک 20 تن از خبرنگاران طبقۀ اناث و 20 تن ذکور که گزارشگران رسانه های محلی و ملی و مدیرمسولان مجلات بودند، تدویر یافت.

وی افزود، که برای اشتراک کننده ها برعلاوۀ تدریس مهارت های خبر نویسی، فیچر نویسی، واکس پاپ (صدای مردم)، مهارت های گوینده گی در رادیو و تلویزیون، مصاحبه (مهارت های مصاحبه با سیاستمداران)، پوشش نشست ها، تکنیک های عکاسی (فوتوژورنالیزم)، سوژه یابی، یادداشت برداری خوب، منابع خبری، امنیت خبرنگاران، اخلاق خبرنگاری، درست نویسی در مطبوعات، کارِ عملی با کول اِدیت و...، دیدارِ اشتراک کنندگان از جریان کارِ رسانه های محلی فراه نیز شامل برنامه های این کورس بوده است.

محمدابراهیم محمدی گویندۀ اخبارِ رادیو و تلویزیون ملی فراه و خبرنگار ساحوی رادیو سلام وطندار که یکتن از شاملین این کورس است، گفت: "گرچه مدتی زیادی کار گوینده گی در رادیو و تلویزیون را انجام داده ام، مگر در جریان این کورس بسیار موضوعات مفیدی را آموختم که مطمئناً کار های بعدی ام بهتر از قبل خواهد بود."

محمدی خواهان تدویر بیشتر چنین برنامه های آموزشی جهت ارتقای ظرفیت خبرنگاران شد و افزود که اگر در ولایت فراه یک میدیا سنترِ مجهز با تسهیلات انترنتی ایجاد گردد، سهولت زیادی را در کار خبرنگاران فراه بمیان می آورد.

آرمی الکوزی یکتن از گویندگان رادیو خصوصی فریاد- شعبۀ فراه، ضمن خرسندی از برگزاری این کورس، گفت:" من متعلم مکتب هستم، اما بنابر علاقمندی ام به مسلک ژورنالیزم، مدت یکسال قبل بطور افتخاری وظیفۀ گوینده گی را در رادیوی «فریاد» آغاز کردم، فکر میکردم کارم خوب است مگر بعد از سپری کردن این کورس متوجه بسیاری از نواقص کارم شدم که میتوانم در آینده بهتر بدرخشم."

آرمی میگوید: فعلاً در ولایت فراه زمینه خوب، برای طبقۀ اناث جهت فعالیت رسانه ای وجود دارد؛ وی از نهاد های مربوطه میخواهد که طبقه اناث را در زمینۀ فعالیت های خبرنگاری بیشتر حمایت کنند.

عزیزالله "بشارت" مدیر مسوول نشریه پاڅون  که یکتن از اشتراک کنندگان این دورۀ آموزشی بوده است، نبود امکانات چاپ در فراه را از جمله مشکلات عمده فرا راه رشد و دوام مطبوعات در این ولایت میداند؛ وی از مسولین خواست تا در ایجاد یک دستگاه چاپ در این ولایت، با مطبوعات فراه همکاری کند.

محمدهاشم عمری آمر رادیو و تلویزیون ملی فراه میگوید که فعلاً تعداد زیادی از خبرنگاران در رادیو و تلویزیون ملی فراه کار میکنند، وی تدویر کورس مذکور را در کار مسلکی خبرنگاران مؤثر خواند.

عمری افزود که فعلاً سه نفر از طبقۀ اناث در رادیو و تلویزیون فراه کار میکند، او امیدوار است که تعداد دیگری از شاملین طبقه اناث این کورس را در اداره اش جذب کند.

در ولایت فراه، برعلاوۀ تلویزیون ملی، رادیوی خصوصی فریاد و نشریه های سیستان، همگان، اوښکه، اُسوه، فراه سپورت، پاڅون، فراداتا، رادیوی ملی فراه نیز اخیراً دوباره به فعالیت آغاز نموده است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب